UPDATE
Concursul a luat sfârșit. Mulțumesc tuturor pentru răspunsuri! Cele două câștigătoare sunt:
-
Florentina Maracine: ,,Zgomotul lucrurilor în cădere”
-
Madalina Darvaru: ,,În căutarea timpului pierdut.”
Felicitări și ne vedem la Bookfest! 🙂
***
Treaba e destul de simplă: între 24 și 28 mai, la Romexpo, are loc Salonul de Carte Bookfest cu peste 1.000.000 de volume expuse + Suedia invitat de onoare.
M-am uitat un pic la titlurile ce vor apărea la această ediție și mi-a atras atenția opoziția Keith Richards-Philip Roth. La Bookfest, vor fi lansate noile lor volume care se numesc Contraviață (Roth) și Viață (Richards). Acum, știi cum e: dacă nu-ți place Viața, citești Contraviață și invers.
***
Trecând la scopul acestei postări, voi oferi cadou două vouchere în valoare de 100 lei fiecare – de cheltuit la standul unei edituri la libere alegere, în cadrul evenimentului (24-28 mai, Romexpo).
Ce trebuie să faci pentru înscrierea în concurs?
Spune-mi într-un comentariu:
Care este titlul de carte auzit/ văzut/ citit care ți-a atras cel mai mult atenția de-a lungul anilor?
Până când?
21 mai.
***
Succes și ne vedem la târg! ^_^
176 Comments
Dunia
Zbor deasupra unui cuib de cuci
Cucii nu au cuib. Depun un ou în cuiburile altor păsări.
Dona
„Întâmplări în irealitatea imediată” saaaaau „Frumoasa călătorie a urşilor panda povestită de un saxofonist care avea o iubită la Frankfurt”.
Îmi aduc aminte foarte clar ziua în care am văzut cărțile la raft – am zâmbit. Încă mai zâmbesc.
Ivona
”Memoriile unei fete greu de mulțumit” – Stai, cine a scris o carte despre mine?
Alexandra Ștefănescu
Cred că romanul care și-a lăsat profund amprenta asupra mea a fost “Magicianul”, de John Fowles. Se întâmpla să fiu proaspătă boboacă în liceu când mi-a picat în mână. Curajul de a începe cele 700 de pagini s-a transformat într-un extaz inexplicabil, deoarece cartea m-a surprins de la capitol la capitol și m-a făcut să cred că mă aflu și eu în acel univers utopic.
Cristina Radu
“Lolita” – atât de mult am auzit de povestea controversată a cărții, încât m-a prins și pe mine. Modul degajat în care se povestesc întamplările face toată cartea. Plus, partea de dinainte de reîntâlnire, toată alergătura cu numele cu subînțeles, hotelurile samd.
Ioana
Povești de spus în patru anotimpuri. Pe un raft, într-o cameră mirosind a mentă. Am și citit-o între timp, nimic de rămas în gând prea mult după ce o lași deoparte. Dar titlul.. ah, titlul.. a devenit, rând pe rând, analogie, poezie, aducere aminte, luat de mână, email subject line și tot așa.. O buclă.
Roxana
Fecunditate, de Emile Zola. Eram destul de mica atunci cand mi-a picat cartea asta burtoasa (no pun intended) in mana, prin nu mai stiu ce conjunctura, si a trebuit sa caut sensul cuvantului in dictionar. M-am gandit pret de cateva secunde daca ar trebui sa citesc la 13 ani o carte al carei titlu nu stiam sa mi-l explic dar am facut-o pana la urma. Bad move. Am avut cosmaruri multa vreme dupa.
GABI
Pe aripile vantului.Vantul n-are aripi.:)
Raluca
Steinbeck – La rasarit de Eden
Oana Stoica
“Singurul final fericit pentru o poveste de dragoste e un accident” – João Paulo Cuenca. Titlul suna interesant, dar cartea e slabuta.
Maria
“Zgomotul lucrurilor în cădere”, Juan Gabriel Vasquez
Steluta Burcea
‘Plansul lui Nietsche’ Irwin Yalom 🙂 este o carte psihologica foarte faina care relateaza ce s ar fi intamplat daca Nietsche si Brauer s ar fi intalnit. Cei doi si au scris la un moment dat, insa nu s au intalnit niciodata 🙂
Roxana
Sa ucizi o pasare cantatoare 🙂
Monica Ionita
Magicianul, J Fowles
Maria
Conjuratia imbecilior – e excelent romanul 🙂
Alexandra
Hello Raisa.
Titlul ce m-a atras a fost ” Tatal celuilalt copil” – Parinoush Saniee . A fost tema de gandire pentru mine – e vorba despre cat de atenti sau nu suntem la detalii in tumultul acesta minunat al vietii – din perspectiva unui copil timid, dar foarte inteligent – ce nu prea este inteles de cei din jur, decat in momentul in care cineva este atent la detalii. E foarte misto, recomand.
Alina Alecu
Toate volumele din Tetralogia Napolitana ă Elenei Ferrante – nu mai am răbdare până apare volumul 4
Cosmina Chelariu
Toata lumina pe care nu o putem vedea 🙂
Ciprian
Sir Ken Robinson – O lume iesita din minti
Gilda
“Vitea Maleev la şcoală şi acasă”.
Cristina Durbalau
Eleganta ariciului de Muriel Barbery
Flavia
Daca ar fi sa aleg un singur titlu, probabil ar fi Insuportabila usuratate a fiintei. Atat varianta in limba romana, cat si cea in engleza, mi se pare ca aluneca foarte frumos pe limba si ca are un fel de magnetism care pe mine m-a atras inca dinainte de a citi cartea. In continuare imi sare in ochi de fiecare data cand intru intr-o librarie.
Irina Bartolomeu
O carte care m-a influenţat de-a lungul anilor a fost “Asa grait-a Zarathustra”, a lui Fr. Nietzsche. Conceptia despre lume si destin, despre esenta civilizatiei umane si, mai ales, despre drumurile cunoasterii. Totul se invarte in jurul a ceea ce ar trebui sa fie cunoasterea, fericirea, dar si vointa de putere. Mai multe am scris aici – http://irina.bartolomeu.ro/drumurile-cunoasterii/
Nicoleta
C.S. Lewis – Sfaturile unui diavol batran catre unul mai tanar. Very useful 🙂
Iulia
Zenobia a lui Gellu Naum – nu stiam daca e substantiv comun sau un nume, nume mitic, nume nemaiauzit pana atunci 🙂
Mihaela
Fara sa ma gandesc, prima e Maitrey – Mircea Eliade
Numele trandafirului – Umberto Eco
Eleganta ariciului de Muriel Barbery
si multe multe altele 🙂
Ana Marica
‘John Dies at the End’ – David Wong. Nu am citit-o, nu pare grozava – dar titlul m-a facut sa vreau sa ii citesc synopsis-ul.
Marina
“Frumosii nebuni ai marilor orase” mi s-a parut intotdeauna un titlu fain 🙂
Andreea Cristiana Mitran
“Dulcele bar” de J. R. Moehringer
“Sticletele” de Donna Tartt
“Magicianul” de John Fowles
Jurnalul lui Mihail Sebastian
Și multe alteeleee ❤
klau
Chiar aseară am văzut un tip în metrou care era la finalul cărţii Dulcele bar – J. R. Moehringer şi am tot văzut-o în ultima perioadă la recomandări.
Madalina
Un veac de singuratate – Gabriel Garcia Marquez. Intr-un film, vazut imediat dupa 1989, unul din personaje citea cartea. Nu era internet, informatii despre cartile in curs de aparitie erau practic inexistente, dar n-am uitat si cum a fost publicat romanul la editura RAO l-am si cumparat. A fost cartea care mi-a deschis gustul pentru autorii de limba spaniola.
Liliana
Omul care isi confunda sotia cu o palarie, Oliver Sacks. Imposibil sa nu-ti atraga atentia un asemenea titlu (plus ca e si caz real)
Ruxandra
Roman Gary – Ai toata viata inainte
Elena iftimie
Screw it, let s do it!
julia
“Razboiul sfarsitului lumii” – Mario Vargas Llosa – sfarsitul lumii???
Viorica
” Un veac de singuratate” de Gabriel Garcia Marquez m-a lasat fara cuvinte multe zile dupa ce am citit-o. Ceva mai senzorial nu citisem pana atunci. O senzatie similara mi-a dat, peste ani, “Parfumul” lui Patrick Suskind.
Ela
The Corrections – Jonathan Franzen.
Anca
2666 – o citesc acum și încă n-am aflat de ce se numește așa (no spoilers please!) 😀
Gabriela
“Femeia sfasiata” de Simone de Beauvoir
“Mecanica inimii” de Mathias Malzieu
“Portretul lui Dorian Grey” Oscar Wilde
Simona M
“Cel mai iubit dintre pamanteni” de Marin Preda ma facea sa ma intreb cat de iubit poate fi cel mai iubit. 🙂 Apoi am citit si cartea si mi-a placut la fel de mult ca si titlul.
Iar cel mai recent m-a atras “Razboiul nu are chip de femeie” – Svetlana Aleksievici. Cartea e bazata pe marturiile femeilor ruse care au luptat in al Doilea Razboi Mondial si e foarte “raw” si frumoasa.
Roxana
Irvin Yalom – Privind soarele in fata
Violeta
Dragă Raisa, te felicit pentru ingenioasa inițiativă. 🙂 Cât despre cărți, ar fi câteva titluri care m-au bântuit: A Clockwork Orange (traducerea titlului e neinspirată, dar, în fine, consacrată), Bleak House (bleak indeed), Versetele satanice, Brave New World, 1984, Fahrenheit 451, Floarea de menghină, Cerul din burtă (din categoria titluri aparte), the înd, Tu n-ai trăit nimic, Animal Farm, Orbirea
Anca
Eleganta ariciului -Muriel Barbery. Iar cartea a fost savuroasa
Ana
Carti pe care le-am citit sau de care m-am apucat pentru ca mi-a atras atentia titlul:
Extrem de tare și incredibil de aproape – Jonathan Safran Foer
Punct contrapunct – Aldous Huxley
Toţi oamenii sunt muritori – Simone de Beauvoir
Intermitențele morții – José Saramago
Despartirea de Bucuresti – Victor Ieronim Stoichita
Viaţa începe vineri – Ioana Pârvulescu
Miki
Copiii din miez de noapte
Cristina Stefan
Războiul mondial al fumătorilor – mi-a plăcut mult-mult, e în top 5 cărți preferate, și asta cu toate că sunt… nefumătoare.
Aura Oprea
“Oamenii fericiți citesc şi beau cafea” -Agnes Martin
Madalina
The Beautiful and Damned-unicul Fitzgerald
Irina Ionescu
doamne, sunt atatea titluri….de fiecare data altele..dar parca sunt unele care se repeta – Nunta in cer – Eliade. De asta e si una din singurele carti citite de 2 ori.
sau trilogia lui Anais Nin – Jurnalul dragostei (inca nu am ajuns sa o si citesc, maybe soon)
Roxana
Gradina uitata- Kate Morton
Sophia
Pazitoarea tainei
maria tanasescu
Inima-i un vânător singuratic, a lui Carson McCullers. E drept că multă vreme a rămas în raftul celor de citit, dar din când în când îmi treceam ochii peste cotor și poezia lui stranie. Apoi am citit-o cu voluptatea celui care face o tainică, dar neprețuită descoperire. Uriașă scriitoare.
Bianca
Exuvii de Simona Popescu este cartea al cărei titlu m-a urmărit de-a lungul anilor şi care m-a determinat să văd totul altfel. De când am citit-o, titlul a devenit un laitmotiv al vieții mele, determinându-mă să realizez câte exuvii ( destule la număr) am strâns deja.
Adina Badea
Cel mai mare castig este ca tocmai ce am construit impreuna o lista mare de recomandari 🙂 Si pentru asta iti multumesc tie si tuturor celor care au scris pentru ca abia astept sa imi cumpar cateva carti mentionate de voi.
Titlurile mele sunt:
Flori pentru Algernon – Daniel Keyes
M-am hotarat sa devin prost – Martin Page
Maria Diculescu
“Casa somnului” pentru ca am vazut-o intr-o perioada in care aveam insomnii :)).
Oana Constantinescu
Anul gândirii magice – chiar dacă nu cred că Joan Didion putea fi mai copleșitoare de atât!
Andreea Meteleciu
Doar pentru titlu: If on a Winter’s Night a Traveler (Italo Calvino), If Nobody Speaks of Remarkable Things si So Many Ways to Begin (Jon McGregor), Out Stealing Horses (Per Petterson), Briefing for a Descent into Hell (Doris Lessing), A Heart so White (Javier Marias). As putea scrie cateva pagini cu titluri. M-au atras titlurile si cand am citit cartile… s-au dovedit a fi foarte bune.
Anda t
“Gone Girl”…. am asteptat-o cel mai mult
Irina-Marina Borțoi
„Rătăcirile fetei nesăbuite” de Mario Vargas Llosa, În general am intuiție foarte bună la ales cărțile după titlu sau descriere, când nu le aleg după autor sau recomandări, așa că titlul care m-a intrigat m-a adus la unul dintre romanele mele preferate.
Budache Ionut Daniel
“Un copil numara stelele” , de Menelaos Ludemis
Ștefan Ioana Georgiana
“Crimă și pedeapsă” – Feodor Mihailovici Dostoievski, cartea mea preferată, autorul meu preferat
Stefan Cristian
“Contele de Monte-Cristo” – Alexandre Dumas tatăl
Viorica
“Toata lumina pe care nu o putem vedea” – Anthony Doerr.
Dinu Andreea-Denisa
“Mândrie și prejudecată” e titlul care mi-a atras cel mai mult atenția <3 E un roman clasic care trebuie citit cel puțin o dată într-o viață,iar titlul pune în evidență două atitudini cu care ne confruntăm mereu și peste care nu putem trece cu ușurință.
Diana M
“The Sex Lives of Cannibals” de J. Maarten Troost, de departe unul dintre cele mai memorabile cadouri pe care le-am primit. S-a dovedit a fi un jurnal de călătorie amuzant.
Irina Pavel
“Pisicoteca practica a lu’ Mos Parsu” de T.S. Eliot. Pt ca ma amuza titlul si imi plac pisicile.
Marinescu Sorina
“Albastru nemarginit, aproape transparent” – Ryu Murakami
Loredana Malic
The Strange and Beautiful Sorrows of Ava Lavender / Straniile și minunatele amărăciuni ale Avei Lavender
Pe cât de unic este titlul, pe atât de frumoasă este cartea! Recomand cu mare drag! Realism magic de o frumusețe sublimă.
Adriana
“Iubirile de tip pantof. Iubirile de tip umbrelǎ”, Matei Vișniec.
Ioana Barbu
“Fericirea e un ac de siguranță”.
Teodora Groza
Umbra vântului – Carlos Ruiz Zafon
Elis
“Don’t cry because it’s over, smile because it happened.” – Dr. Seuss
Ene Alina-Florentina
“Instrumente Mortale” – Cassandra Clare
Silvian
Zbor în bătaia săgeții – Horia-Roman Patapievici
Boiadovschi Cristina
Buna ziua. Imi este greu sa aleg un singur titlu, dar voi spune: “Sfarsit de veac in Bucuresti”, Ion Marin Sadoveanu. Cateva recomandari: cartile scrise de doamnele Simona Antonescu, Victoria Dragu-Dimitriu. O zi frumoasa!
Nita irina
Eşti un animal, Viskovitz! de Alessandro Boffa … imposibil sa nu iti atraga atentia titlul si sa te faca curios. Iar atunci cand arunci si o privire la coperta galben-portocaliu cu un ren suspect de expresibil, nu poti decat sa dai o sansa cartii.
Antidepresisiv garantat. Singurul efect secundar mai problematic este ca risti sa razi isteric prin autobuze.
Maria Dincă
Seria “A Song of Ice and Fire” de George R. R. Martin. A fost foarte mediatizata datorita serialului bazat pe carti.
Adina Petrescu
Greu de ales doar un titlu…
Romanul de debut al Dominicai Radulescu – Trenul de Trieste – iti umple sufletul.
twist nana
#concurs “Conspiratia Satanei” de Sir Gaby
Gheorghe Georgiana-Laura
Seria The Kane Chronicles de Rick Riordan, The Graveyard Book de Neil Gaiman, Fantoma din vecini de R.L. Stine etc. Lista mea este lungă şi nu pot să enumar numai o singură carte.
Flutur Gabriela Iustina
Mănâncă, roagă -te,iubește -Elizabeth Gilbert,este una dintre cărțile care m-a impresionat în mod deosebit!
Cristinela Badea
Hotii de frumusete – Pascal Bruckner
Tenescu Ștefania
Viața secretă a albinelor. Dar cartea spune mult mai mult de atât
Alexandra Buha
“Daca intr-o noapte de iarna un calator” de Italo Calvino.
Mi s-a parut un titlu interesant prin invitatia pe care o face cititorului sa descopere sensul sintagmei neobisnuite, intr-o carte la fel de neobisnuita si uimitoare.
Iustin Pirsan
“Un veac de singuratate”
Cristina Balaban
Cele patruzeci de legi ale iubirii-Elif Shafak. Titlul mi-a inspirat mult romantism (eu o romantică visătoare). Am fost reticentă să o încep pentru că treceam printr-o perioadă mai dificilă din punct de vedere sentimental, dar cartea asta a fost absolut superbă. Am simțit de parcă ar fi fost scrisă pentru mine și m-am identificat cu fiecare rând pe care l-am citit.
Claudiu M.
“Bunavestire”, de Nicolae Breban. Este si in top 10 cele mai bune romane romanesti all-times. 🙂
Maxim Ana-Maria
“Lungul drum al zilei catre noapte” este un titlu care ma atrage foarte tare. Si chiar plănuiesc să-mi cumpăr cartea de la Bookfest.
Ancuța
„La capătul lumii și în țara aspră a minunilor”, H. Murakami.
Ioana Alexandra
Pe aripile vantului de Margaret Mitchell, aceasta fiind si cartea mea favorita 🙂
Mitroi Georgiana
„Mândrie şi prejudecată” de Jane Austen , „Război şi pace” de Lev Tolstoi , „Crimă şi pedeapsă” de F.M. Dostoievski ….
Lambrache Oana Florina
“Harry Potter” – este seria cu care am crescut, cu fiecare volum am invatat ce este prietenia, curajul sacrificiul, iubirea, devotamentul si curajul.
Diana
“The guide for the perplexed” – Moses Maimonides
Ramona Răican
Muntele vrajit, Magicianul, Eseuri de indragostit, Femeia in fata oglinzii.
Andreea Chiuaru
Lolita si, implicit, Anti-lolita. Le-am citit pe ambele cu gandul ca voi da peste un soi de opozitie, dar “Anti-lolita” e doar o copie ieftina, din punctul meu de vedere.
Bibica alexandru
Zece negri mititei de Agatha Christie. Între timp am citit o si a devenit una dintre preferate
Georgiana Stan
Ar fi Dacă într-o noapte de iarnă un călător de Italo Calvino,
Gabriela Teodora
Ce idee drăguţă pentru concurs. Mă inspiră comentariile.
De acord cu câteva din titlurile anterioare: Flori pentru Algernon, Dulcele bar, Umbra vântului, Dacă într-o noapte de iarnă un călător, Toată lumina pe care nu o putem vedea.
Hmm, aş adăuga: Muzeul inocenţei, Ghidul astronautului pentru viaţa pe pământ, Aer cu diamante, Şi Hams Şi Regretel.
Sorin Mares
Toata lumina pe care nu o putem vedea, M-am hoarat sa devin prost.
Botea Laura-Cristiana
,,Harry Potter” e o serie de cărți despre care am auzit multe de-a lungul anilor şi care mă atrage. Le am în bibliotecă şi nu le-am citit până acum, însă țin să o fac vara asta.
Foarte frumoasă ideea de concurs, Raisa! ❤
Dragos
Cel mai iubit dintre pamanteni si Dulcele bar ( Sutton e cam la fel de bun!).
Stoian Luminita Nicoleta
“The Great Gatsby” de Fitzgerald.
Simona Deleanu
Mi-a atras atentia un volum care nu se va lansa, dar va fi disponibil in premiera la Bookfest 2017, aparuta la Editura Polirom si coordonata de Lavinia Stan si de Diane Vancea, România postcomunistă. Trecut, prezent şi viitor.
Ana Maria
Salvand pestii de la inec – Amy Tan
Cristina A
” Alegerea Sofiei”, eram in liceu, mult timp am ramas cu gandul la carte, apoi, am vazut filmul, m-a marcat profund, am amanat sa mai caut cartea, s-o citesc, iar in urma cu aproximativ cinci ani, cand am citit-o fara sa respir, a devenit una dintre cartile mele preferate si unul dintre cei mai recititi autori pentru mine, William Styron.
Andreea Suceveanu
“Crima si pedeapsa”
Bianca Troncea
De ce fierbe copilul in Mamaliga.
Vizitam niste prieteni dragi si din curiozitate imi plimbam privirea prin biblioteca lor. Titlul asta mi-a atras atentia, am rasfoit cartea si m-a prins asa tare incat m-am bucurat ca erau suficienti oameni in camera cat sa nu mi se simta lipsa in conversatie. Am plecat dupa cateva ore cu tot cu carte, urmand sa o termin in scurt timp acasa.
Laura Marinescu
“The blind assassin” Margaret Atwood
“The God of small things” Arundhati Roy
“In watermelon sugar” Richard Brautigan
Mihai V
Solenoid – Cărtărescu
Florentina Mărăcine
,,Zgomotul lucrurilor în cădere”
Pascu Raluca
“Pe aripile vantului” Margaret Mitchell si “Plansul lui Nietzsche” Irvin D. Yalom
Andreea Tudor
Perfume-the story of a murderer
Alexandru B.
”Atonement” de Ian McEwan
Ciobanu Angelica
~~Mandrie si prejudecata~~ de Jane Austen. Mandria si prejudecata o intalnim la tot pasul.
Badica Robert
“De ce fierbe copilul in mamaliga” de Aglaja Veteranyi
Lily
Julian Barnes – Tristeti de lamaie
Alexandra Tănase
Șotron – Julio Cortazar
Alexandra Roncea
E greu sa fii zeu – Arkadi si Boris Strugatki
Intotdeauna in cartile SF, pamantenii sunt descrisi ca fiind civilizatia mai putin evoluata, dar cartea aceasta prezinta exact situatia opusa.
Iulia
“Un picior de sprijin” Oliver Sacks
Adrian Buga
“Der Steppenwolf” (Hermann Hesse) – insasi ortografia titlului are o aura magica.
Ioana Fotea
Hotul de carti – Markus Zusak
Andreea Smeu Tanase
“Barbatul care isi confunda sotia cu o palarie” – o carte pe care am vazut-o in libraria unde chiuleam in studentie. Am cumparat-o intre timp, destul de recent, si a fost cel putin la fel de interesanta ca si titlul pe care il poarta.Practic, scrisa fiind de un neurolog si vorbind despre cum o afectiune iti poate altera complet perceptia realitatii,m-a transformat in fana lui Oliver Sacks…
skandalouz
seria Miasma, Flavius Ardelean
Luiza Ion
“Luiza Textoris” de Corin Braga. Eroina se numeste Luiza, la fel ca mine. Romanul este cea de-a treia apariție din ciclul Noctambulii, din care au mai apărut până acum Claustrofobul și Hidra. Povestea are ca personaje principale doi tineri, pe Luiza Textoris și pe prietenul acesteia, Fulviu Friator. Personaje cu nume ciudate care par rupte dintr-o altă lume. Luiza Textoris este o fată urâțică, med
Luiza Ion
“Luiza Textoris” de Corin Braga. Eroina se numeste Luiza, la fel ca mine. Romanul este cea de-a treia apariție din ciclul Noctambulii, din care au mai apărut până acum Claustrofobul și Hidra. Povestea are ca personaje principale doi tineri, pe Luiza Textoris și pe prietenul acesteia, Fulviu Friator. Personaje cu nume ciudate care par rupte dintr-o altă lume.
Cătălina
La răsărit de Eden 🙂
Liviu D
“Călugărul care și-au vândut Ferrari-ul” – Robin Sharma
Radu Tapus
Michael Lewis – The Undoing Project
Bianca
Unele din cele mai interesante titluri, care nu m-au dezamăgit după lectură, ar fi: “Dragostea e un câine venit din iad”(Charles Bukowski), “Poveste despre dragoste și întuneric”(Amos Oz), “Cartea râsului și a uitării”(Milan Kundera).
Ana Dragomir
Dragoste in vremea holerei
Vera D
Cetatea celor o mie de sori – Khaled Hosseini
Mirela Urse
“Cea mai frumoasă carte din lume” – Eric-Emmanuel Schmitt
Alexandru Bodog
„Curcubeul gravitației” (Pynchon), de departe.
SILVIA MARIN
“Ce se intampla in iubire” -de Alain de Botton, o carte emoționantă si sensibilă, scrisa cu umor si fantezie despre obstacolele din calea iubirii in relațiile de o viata si pe viața.
Diana NM
Iti voi darui soarele. O poveste YA superba!
Ema Georgiana
Adam si Eva de Liviu Rebreanu. M-a facut sa ma gandesc la inceputuri, credeam ca este despre Rai si Iad, cand de fapt este cu totul alta poveste. Si nu m-a dezamagit, dimpotriva, a devenit una dintre cartile preferate.
Narcisa Carmen
Un veac de singuratate de Gabriel Garcia Marquez
Irina Radoi
“Cu sange rece” de Truman Capote
Iulia Victorita
Dama cu camelii de Alexandre Dumas – o super poveste cu multe invataturi
Stefania Bercaru
Casa Buddenbrook de Thomas Mann, prima carte a autorului si un mare succes. M-a atras titlul, apoi cartea a devenit favorita mea.
Magdalena Ion
“Teorema Vie” de Cedric Villani aparuta la editura Humanitas. “Teorema vie” este o carte inclasabila, dupa cum si autorul ei, Cedric Villani, e un personaj inclasabil – matematician cu intuitii geniale, intempestiv in porniri, excentric in gusturi, pasional, nonconformist si induiosator de cald.
Visan Cosmin
Mind and Cosmos de Thomas Nagel.
Alina
‘Dulcele bar’ e cartea ce n-am putut s-o las din mana pana n-am devorat si ultima pagina.
Sorina P,
“Barbatul care isi confunda sotia cu o palarie” de Oliver Sacks.
Ana Rainer
“Cazul Eduard Einstein” scrisa de medicul Laurent Seksik.
Alexandru Codrescu
“Portocala mecanica” de Anthony Burgess
Raluca
“Fructele mâniei ” de John Steinbeck. A fost prima carte a lui Steinbeck pe care am citit-o si cea care a declansat dragostea mea pentru literatura lui.
Cristina Ghiţă
Anthony Doerr-Toată lumina pe care nu o putem vedea
Istrate Andreea
The Girl in the Spider Web (Prizoniera in panza de paianjen) deoarece este volumul 4 din seria Millenium (The Girl with a dragon tatoo & co.) Autorul initial a scris primele 3 volume si a murit inainte de publicarea acestora. Faptul ca cineva a reusit (si cu succes dupa parerea mea) sa continue o trilogie mi s-a parut exceptional.
Corina Urmosi
Imagini frumoase de Simone de Beauvoir
Suceveanu Stefan
Solendoi-Mircea Cartarescu
Adina Chiripuci
Johnny Panic si biblia viselor, dar in general toc ce e scris de Sylvia Plath. Pe aceasta o caut de mult, mult timp si cumva se face ca e indisponibila cam peste tot. Sper ca bookfest sa fie o ocazie norocoasa pentru mine, poate in sfarsit o sa o pot avea.
Alina Olteanu
Pe aripile vantului.
Bogdan Frincu
Zece negri mititei
Madalina Darvaru
”In cautarea timoului pierdut ” – ce ar putea rezuma tot – viata, dragostea – mai bine de atat?
Dorel R.
In cautarea oii fantastice, Extrem de tare si incredibil de aproape, Soareci si oameni.
Radu C
Martianul de Andy Weir <3
Ioana Brateanu
Intre Carnaval si Miercurea Cenusii de Hans Grundig,
Pseudokinegeticos de Alexandru Odobescu
Neacsu Mariana
Noaptea de Sanziene – M. Eliade
Madi Pavel
Candidații la fericire, Ileana Vulpescu.
?
Nicole Root
Strugurii s-au copt in lipsa ei – Zully Mustafa, carte care a rămas foarte aproape de mine până-n facultate și Exuvii – Simona Popescu – încă din vremea în care credeam că scrisul are de-a face cu aroganța de a ști multe neologisme, pe care le căutam și le subliniam și apoi le foloseam în orice eseu aveam ocazia.
Carmen Stan
Solenoid de Mircea Cărtărescu. Am vazut o poza cu ea pe facebook si m-a facut atat de curioasa, incat m-am dus direct sa o cumpar.
Elena
Amintirea dragostei- Jim Ferguss
Lili
Nicholas Sparks- Cel Mai de pret Cadou
Andrea
Caietele lui Cioran
Violeta
Rătăcirile fetei nesăbuite, Mi-e rău la cap, mă doare mintea, Cimitirul, Ce-mi puteți face, dacă vă iubesc!?, Nebunia de a gândi cu mintea ta, Constelația fenomenelor vitale, Însemnările unui nebun, Maestrul și Margareta, The Language of the Devil -al doilea mesaj, nu m-am putut abține. 🙂 Deși, Cum să înveți engleza în 30 de zile nu poate fi surclasată. Cum o fi să cuprinzi o viață într-o lună?
Cristina Dragota
Stefano Elio D’anna – Scoala Zeilor ??
Alexia Iris
Banda celor șase ciori de Leigh Bardugo.
Tudor Alexia
Banda celor șase ciori de Leigh Bardugo
Cristina Tudor
Replica de Lauren Oliver
Tudor Georgiana
Replica de Lauren Oliver
Bogdan
Delirium de Lauren Oliver
Georgiana
Illuminae. E o carte minunată din câte am auzit, sper sa o găsesc pe la standul Okian/Books express
Alexia Georgiana
Replica – Lauren Oliver
Crristina
‘Scrisoare de dragoste’ – Mihail Drumes <3
Lavinia
Cel mai iubit dintre pămînteni. Petrini, din câte îmi amintesc, era exact opusul personajului din titlu. După ce am citit cartea am păstrat din acțiune ” rezumatul” dar titlul a rămas intact. Așadar Preda.